جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
فروش 8 میلیارد ریالی در نخستین روز پاییزه کتاب

کتاب‌فروشان شهرستانی توانستند در نخستین روز طرح پاییزه کتاب، 33هزار و 973 نسخه کتاب بفروشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چهارمین طرح پاییزه کتاب و دهمین طرح حمایتی خانه کتاب در شرایطی در شهرستان‌های سراسر کشور آغاز شد که آمارها از به‌فروش رفتن 33هزار و 973 نسخه کتاب به مبلغ هشت میلیارد و دو میلیون و 732 هزار و 238 ریال در نخستین روز این طرح، یعنی 24 آبان‌ماه حکایت دارند.

مطابق با اطلاعات ثبت شده در سامانه پاییزه کتاب، تعداد 148 کتاب‌فروشی از شهرستان‌های مختلف و 514 کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها، در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان، کتاب‌فروشان شهرستانی(به‌جز تهران) کار خود را از روز گذشته آغاز کرده‌اند.

پیرو برنامه‌ریزی‌های قبلی، کتاب‌فروشان تهرانی از 26آبان‌ماه به طرح پاییزه خواهند پیوست و فروش کتاب با تعرفه‌های تخفیفی مشخص تا چهارم آذرماه در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

تا پایان روز نخست از این طرح، استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و فارس؛ رده‌های اول تا سوم استان‌های پرفروش بر مبنای تعداد کتاب‌های فروخته شده و استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان، رده‌های اول تا سوم استان‌های پرفروش بر مبنای مبلغ کتاب‌های فروخته شده را به خود اختصاص داده‌اند.
 
بر اساس طرح پاييزه كتاب هر فردي مي‌تواند صرفا با ارايه كارت ملي به كتابفروشي‌هاي عضو طرح پاييزه كتاب به ميزان يك ميليون ريال كتاب خريداري كند. همچنين به منظور حمايت از نويسندگان نيز تخفيف كتاب‌هاي تاليفي 25 و كتاب‌هاي ترجمه 15 درصد خواهد بود.
 
بيست و ششمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار «حال خوش خواندن» از تاريخ 24 آبان تا یکم آذرماه با مشاركت بيش از 60 نهاد و سازمان در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    سلام،خداقوت.یعنی با ارائه ی کارت ملی تاصدهزار تومان یارانه خرید کتاب دریافت می کنیم؟حتما صاحبکارت باید حضور داشته باشه؟کارت ملی خودم و پدرم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها